ELINDULT a juh- és kecskehús fogyasztást ösztönző kampány

Nyomtatóbarát változat
ELINDULT a juh- és kecskehús fogyasztást ösztönző kampány

A juh- és kecskehús fogyasztásának ösztönzését tűzte ki célul a „A JUH Ász. Mindenünk a birka” szlogen alatt futó kampány, amelyet 2019. december 11-én indított el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség. A szervezők elsődleges célja, hogy az egészséges táplálkozásba könnyedén beilleszthető juh- és kecskehús kedveltségét növeljék és a kampányidőszak végére fogyasztásuk emelkedjen.

2019. december és 2020. április között zajló kampány során országszerte 10 Auchan áruházban tartanak kóstoltatásokat, az Agrármarketing Centrum pedig számos rendezvényen és külföldi kiállításon – például a márciusi FOODEX Japan élelmiszeripari expón – népszerűsíti a juh- és kecskehúst. 

A juhhús egészséges, alacsony koleszterin tartamú élelmiszer, az állat a legelés során csak természetes táplálékot, többek között számos gyógynövényt fogyaszt. A bárányhús gyorsítja a lép és vese működését és segíti a fogyókúrát. A hús zsírtartalma alacsony, magas telítetlen zsírsav-aránnyal (omega-3, konjugált linolsav-CLA). A kecskehús szintén jó választásnak számít élettani szempontból, hiszen tápértéke magas, ugyanakkor harmadannyi kalóriát tartalmaz, mint a marhahús, és negyedannyit, mint a csirke. A juhtejből készült termékek  ízletesek és egészségesek. Magas fehérje és zsírtartalmuk lehetővé teszi sokrétű felhasználásukat. A kecske ágazat fő terméke a tej, a tejtermelés becsült mennyisége hazánkban mintegy 3-5 millió liter kecsketej évente, de ebből mindössze 0,6 millió liter tejet dolgoznak fel a tejüzemeink, hiszen nagy részüket a kecsketartók maguk értékesítik.

Forrás: KormányAMC